Propozycje szkoleń dla nauczycieli przedszkolnych i opiekunek żłobkowych

 

  1. Emisja i higiena głosu.
  2. Praca z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych ( warsztaty praktyczne, dokumentowanie zajęć).
  3. Coaching, asertywność, mediacje z tzw.trudnym rodzicem.
  4. Dzieci nadpobudliwe w przedszkolu- metody pracy ( warsztaty praktyczne)
  5. Szkolenie z zakresu Systemu Informacji Oświatowej – Nowelizacja.
  6. Dokumentacja w pracy nauczyciela i zmiany w Karcie Nauczyciela
  7. Żywienie dzieci w przedszkolu -szkolenie dla Intendentów. Tworzenie jadłospisów ustalanie gramatury prawidłowego żywienia.
  8. Ewaluacja wewnętrzna i zewnętrzna podstawą pracy placówki.
  9. Techniki projekcyjne, czyli sposobom wydobywania ze świadomości tego, co nieuświadomione, np. poprzez analizę dziecięcych rysunków, skojarzeń itp.
  10. Praca z uczniem z zaburzeniem neurorozwojowym (ADHD, Zespół Aspergera, autyzm) w przedszkolu.
  11. Konstruowanie
    indywidualnych programów edukacyjno- terapeutycznych (IPET) dla uczniów
    posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
  12. Haccp wzorcowa dokumentacja w żłobku i przedszkolu.
  13. Spectrum autyzmu u dzieci ,
  14. Skuteczne porozumiewanie się z rodzicami dzieci przedszkolnych (w oparciu o Metodę Porozumienia Bez Przemocy M. Rosenberga)
  15. Diagnozowanie umiejętności dziecka w kontekście nowej podstawy programowej
  16. Diagnoza i możliwości wczesnej stymulacji zaburzeń mowy
  17. Planowanie i dokumentowanie rozwoju dziecka w codziennych sytuacjach (powitanie, pożegnanie, posiłki, czynności higieniczne, odpoczynek, zabawa),
  18. Sposoby planowania, organizowania, realizacji zabaw- odpowiednich do wieku Dziecka
  19. „Zielone okulary- pedagogika zabawy w edukacji przyrodniczej” (15h dydakt.)
  20. „Liczę, ważę, segreguję, czyli o edukacji matematycznej w przedszkolu” – (10h dydakt.)
  21. „Dla dzieci, z dziećmi, o dzieciach – kreatywne prowadzenie grup dziecięcych” (20h dydakt.)
  22. „Aktywność muzyczno-ruchowa dzieci na podstawie metody aktywnego słuchania muzyki według Batii Strauss ” – (15h dydakt.)
  23. „Klasyka dla smyka” (10h dydakt.)
  24. „Od kropki do sukcesu – czyli o rozwijaniu aktywności plastycznej małych dzieci”– (10h dydakt.)
  25. „Ruch, muzyka i plastyka dla małego smyka” – (10h dydakt.)
  26. „Psychoterapia krótkoterminowa”, 60 godzin
  27. „Jak konstruować program pracy i jak pokonywać trudności w terapii dzieci wielorakoniepełnosprawnych?”, 30 godzin.
  28. „Negocjacje i mediacje w pracy wychowawcy”, 24 godzin.
  29. „Usprawnianie wzroku dzieci i młodzieży”, 16 godzin.
  30. „Diagnoza i orzecznictwo psychologiczno-pedagogiczne dzieci niewidomych i słabo widzących, dzieci niesłyszących i słabo słyszących oraz dzieci z autyzmem”,
  31. „Diagnoza i terapia dzieci autystycznych”,.
  32. „Behawioralne sposoby nauczania i modyfikacji trudnych zachowań u dzieci autystycznych”, Instytut Szkoleń i Analiz Gospodarczych, Lublin, 2009 r.
  33. „Dysleksja rozwojowa: teoria i diagnoza. Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu (dysleksja, dysgrafia, dysortografia)”, 16 godzin
  34. „Mutyzm selektywny-pomoc psychologiczna dla dziecka i jego rodziny” oraz „Terapia dziecka z mutyzmem selektywnym”,

 

 

top